توحید
توحید

توحید

داستان وفای عجیب یک میلیاردر اهل عربستان برای معلم ابتدایی خود


داستان وفای عجیب یک میلیاردر اهل عربستان برای معلم ابتدایی خود


تصویری که می بینید یک شیخ یا عالم دین نیست. ایشان یک تاجر و بانکدار و کارآفرین اهل عربستان است به نام»سلیمان الراجحی«. او در یک خانواده ی   پرجمعیت و فقیر به دنیا آمد، ولی از همان کودکی میل عجیبی به کار داشت. هر کاری، حتی بارکشی در بازار یا شاگردی قهوه خانه و دست فروشی و حتی کارگری ساختمان.او سپس به فروشندگی روی آورد و با تلاش خستگی ناپذیر پله های موفقیت را به سرعت طی کرد و سپس با برادران خود بانک »الراجحی« را تاسیس نمود که بر اساس اصول بانکداری اسلامی غیر ربوی فعالیت می کند. ثروت وی بر اساس مجله فوربز ۱۱ میلیارد دلار برآورد می شد که وی اکثر آن را وقف امور خیریه نموده و برای اداره ی آن وقف بزرگ الراجحی را تاسیس نموده است. هم اکنون ثروت شخصی وی حدود دو میلیارد دلار است.اما هدف من معرفی ایشان نیست، بلکه می خواهم داستان وفاداری زیبای ایشان را در حق معلمش بازگو کنم.وی که هم اکنون ۹۵ سال سن دارد، می گوید: »از سال ۱۳۶۳ هجری قمری )یعنی بیش از هفتاد سال( تاکنون من هر سال]در عید قربان[ دو قربانی انجام می دهم؛ یکی از طرف خودم و خانواده ام، و دیگری از طرف »سعد المطوع«! سعد المطوع معلم سال دوم ابتدایی من بود. او که می دانست من می خواهم به دیدار مادرم بروم و با دیدن لباس های کهنه و کثیفم پی برده بود وضع مالی مناسبی نداریم، یک ریال از جیبش بیرون آورد و به من داد و گفت: برای خودت لباس نوبخر و بعد به دیدار مادرت برو... جبران این نیکی او تا وقتی زنده ام به گردنم خواهد ماند«.نیکی کنید و فراموشش کنید؛ آنی که باید بداند می داند، و جایی که باید ثبت شود، ثبت می شود


.برگرفته از صفحه ی ابوعامر

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.